개인회로와 불확실함

Individuals and Uncertainty

 
 
 

regulatory-uncertainty

 
 

여러분들이 통합을 다루게 되더라도 다른 것을 완전히 바꿔놓을 수 있는 통합을 수용하진 못할 것입니다. 오직 다른 것을 완전히 바꿔놓고, 변이시키고 영향을 끼칠 수 있는 가능성이 있는 1번 관문의 잠재력을 통해 이루어지죠. 개인회로의 위기, 불확실함에 대한 딜레마에 대해 생각해보세요. 모든 개인회로는 이 불확실함을 받아들일 수 밖에 없습니다.


집단회로의 역할을 떠올려보세요. 불확실한 경우가 드물죠. 혼란스러울 순 있지만, 불확실하진 않습니다. 그들은 미래로 가져가야 할 패턴과 평가할 수 있는 기준이 되는 과거의 경험들을 가지고 있습니다. 그래서 여러분이 그들에게 의사결정을 물을 때, 그들의 선택은 미래로 가져갈 패턴이나 과거의 경험들에 기반한, 확실한 요소에 근거하죠.

 

그러나 여러분들이 개인회로에게 무엇을 할 것인지, 또는 어떤 것을 원하는지, 그것이 무엇이든 물어보면 그들은 아무런 아이디어를 갖고 있지 않다는 걸 알게 될 겁니다. 그들은 변화가 일어나기 쉬운 사람들이에요. 맥이 뛰듯 작동하는거죠. 그래서 그들은 알다가도 모르고 모르다가도 압니다. 변이가 일어날 때까지 그 불확실함은 항상 존재하죠. 이 불확실함은 마인드로 극복할 수 있는 것도 아닙니다. 비자아 마인드는 불확실함을 극복할 수 없습니다. 그래서 우리의 본성으로부터 우리를 멀어지게 하는 의사결정을 하게 만들도록 불확실함을 이용하려고 하죠.


여러분이 올바르게 작동하지 않을 때 그 길에서 얻게 되는 한 가지가 있다면, 그건 바로 개인회로의 불확실함입니다. 예를 들어, 조사관이 있다고 생각해보죠. 그 사람은 무언가를 조사하려고 하고 그것에 몰두할 거에요. 그들은 공부를 잘합니다. 정보를 관통할 수 있는 진정한 재능을 갖고 있는 것이죠. 그리고 마침내 그들은 기반을 찾아냅니다. 그러나 그것으로 무엇을 할 것인가에 대해선 불확실해요. 언제 어떤 것을 할 것인지도 불확실합니다. 단순하게도, 그렇게 불확실하도록 지어졌기 때문입니다.


우리가 그런 불확실함 속에 들어가게 되면, 탐험하는 창조적 에너지는 우울한 에너지로 변하고 두려움은 다시 표면으로 떠오르기 시작합니다. 올바른 때가 언제인지 모르는 그 두려움과 비자아 마인드가 이런 상태에 처하게 만드는 것이죠. 비자아는 이렇게 말할 거에요. “너는 확실한 기반을 갖고 있는게 아닐거야.”


만약 여러분이 어떤 것을 하려고 하는데 그것을 할 올바른 때가 아니라면, 모든 것이 잘못되어버릴 것입니다.

 

‘때’는 선택하거나 고를 수 있는 것이 아닙니다. 그건 오직 우리의 옳바름에 대한 부산물이 될 수 있는 것이죠; 더할 것도, 덜할 것도 없습니다. 우리는 기다려야만 합니다. 변이는 그런거죠. 개인회로의 딜레마 중 하나가 뭔지 아십니까? 자기가 거기에 가기 원한다고 진짜로 거기에 갈 수 있는 것이 아니라는 겁니다. 이건 창조성의 딜레마 중 하나이기도 하죠. 창조성이 사라진 딱 그곳에서 얼어붙어 미쳐버리고 만다는 아티스트들, 작곡가들의 이야기를 들어봤을 겁니다. 전 이들과 같은 다양한 사람들의 차트분석을 해봤죠. 그 중 유명한 작곡가 멘델스존이 있죠. 그의 차트는 작곡한 음악의 기반과 그가 비교적 좋은 상태일 때와 심히 미쳤을 때의 근거가 됩니다.


우울감에 대해 이해해야 할 한 가지는, 개인회로는 내부화의 차원이 아닌 외부화의 차원에서 가장 우울하다는 것입니다. 개인회로는 외부화되는 순간에 가장 큰 어려움에 처하게 됩니다. 여러분은 43/23이 아즈나센터에 배치되어있는 것을 통해 천재와 괴짜가 다른 이유는 단지 설명의 문제에 있다는 것을 직관적으로 알 수 있을 겁니다. 설명하지 못할 때 개인성은 즉시 외면당하고 배척당하죠.


그러나 개인회로의 가장 큰 문제는 그들의 개인성을 어떻게 외부화하는지 모르는데서 옵니다. 만약 여러분이 올바르게 작동하고 있다면 분명히 이해가 될 거에요. 우리에게 필요한 매우 특별한 능력, 도구, 양상인 라인 1에서 6까지 중 어떤 라인이든 상관없이 우리는 성공적인 외부화를 위해 어떤 것을 보게될 것이고, 우리의 잠재력에 대한 감이 생기는데, 기본적으로 이 모든 것들이 우리를 가이드하는 것입니다.


승객의식을 받아들여야 하는 또 다른 이유죠. 승객이 패턴을 이해할 때 패턴은 모습을 드러내기 시작합니다. 다른 길이 없기 때문에 모두 올바르게 작동하기 시작할 뿐이죠. 만약 여러분이 여러분의 전략과 권위를 따라 살아가지 않는다면 여러분은 변이를 외부화시키는, 즉 마술을 보여주는 일이 일어나지 않을 겁니다. 물론 그렇게 되길 원하지 않을 거에요. 그렇다면 창의성을 얻을 수 없겠죠.

 

그럼에도 불구하고, 개인회로는 큰 딜레마를 갖죠. 10번 관문이 “봐, 내가 생존하는 게 가장 중요해. 살아있는 게 가장 중요한거지.”라고 말합니다. 물론 개인회로 중 절반도 하지 않을 이야기에요. 네, 생존은 매우 중요합니다. 그러나 개인회로는 여기에 단순히 생존하려고 온게 아닙니다. 그들은 변이를 위해 여기에 왔죠. 변이 없이는 우리는 어떤 변화도 할 수 없습니다. 변이가 없으면 진화도 없고 창조적 불꽃도 없죠.


우리들 스스로 각자의 개인회로 임무를 갖고 살아가고 있지만 그것을 외부화시킬 수 있는 능력이 있다고 하기엔 충분하지 않습니다. 바로 이것이 다름을 만드는 것이죠. 공동체 안에 자신의 공간을 찾을 수 있는 개인회로들에게 좀 더 쉬울 것입니다. 개인회로는 항상 아웃사이더이지요. 그들은 아웃사이더로 태어났습니다.


바디그래프에서 나타난 개인회로의 증거 중 귀머거리의 차원말고는 입증할 다른 측면은 없습니다. 28/38, 43/23, 39/55가 귀머거리 채널이죠. 그들은 그들을 방해하려거나 그들에게 영향을 주려는 다른 사람들의 말을 듣지 않게 디자인 되어 있는 귀머거리 입니다. 왜냐하면 그들은 전적으로 그들의 독특한 변이를 가져오기 위해 여기있기 때문이죠. 이건 그들의 책임입니다. 여러분은 얼마나 창조적 불꽃이 중요한지 우리의 문명과 문화의 본성을 통해 알 수 있을 겁니다. 우리는 거기서 생존했고, 그것이 필요했죠. 우리가 창조적이고 변이적인 영혼에 접근할 수 있다는 건 우리의 삶에 매우 중요한 것입니다.

 

- Ra Uru Hu

 

When you’re dealing with strictly integration there is no capacity strictly in integration to be able to transform the other. It is only through the potential of the 1st gate that there is this possibility to transform the other, to mutate the other, to impact the other. Think about the crisis of individuality, because the crisis of individuality is the dilemma that is here, this dilemma is uncertainty. All individuals live with the uncertainty principle.

When you think about collective roles, they are rarely uncertain. They can be con-fused, but they are rarely uncertain. They have a pattern that they can move to the future, they have experience that they can gauge from the past. So, when you ask them to make a decision, that decision is rooted in what is a certainty, their certainty, based on either the pattern moving into the future or the experience of the past.

But when you ask an individual to do something or they want something or whatever the case may be, the chances are they have no idea. They’re mutative. They oper-ate in a pulse. So, they know and they don’t know. They know and they don’t know. And they know and they don’t know. And they know and they don’t know. Uncertainty is something that is always there until mutation takes place. This uncer-tainty cannot be overcome by the mind. The not-self mind is not going to overcome uncertainty, it’s going to take advantage of uncertainty to drive you into decision making that takes you away from your nature.

The uncertainty in the individual is something that if you don’t operate correctly, this is the one thing that gets in the way. For example, the Investigator, the Investigator has looked into something, they’ve dug into it. They’re good at studying. They have a real gift of being able to penetrate information. And they finally come up with their foundation. But they’re uncertain about what to do with it. And they’re uncertain when to do anything about it, because the uncertainty is simply built in.

And in that very uncertainty lies the click, the switch that turns the energy of creative exploration into the energy of melancholy and the fears begin to come to the surface again. That fear when you don’t know when the timing is right, the not-self mind will get into all kinds of things. It will say, “Well, maybe you’re really not certain about the foundation,” and all of these things. And if you do try it and the timing is not the right timing, then it’s going to blow up in your face.

It’s not like the timing is something that you can elect, select or choose. The timing can only be a byproduct of your correctness; nothing more, nothing less. And you have to wait. Mutation is like that. It’s not just simply going to be there when you want it to be there, which is one of the dilemmas of individuality. It’s one of the dilemmas of creativity. These incredible stories of artists, composers where the creativity just stops, it just stops, they go mad. I’ve read all kinds of analyses of various examples like this. Mendelssohn, the composer, is one of the most famous. There are even chartings that have been done based on music that he composed and based on times when he was relatively ok, and times when was really quite mad.

One of the things to understand about melancholy is most melancholy in individuals takes over at the Externalization level, not at the Internalization level. It’s the mo-ment the individual comes to externalizing that they end up with the greatest diffi-culties. You can sort of intuit that from the Ajna configuration of the 43/23 when we talk that the difference between genius and freak is just a matter of explanation. The inability to be able to explain immediately ostracizes, alienates the individuality

But the fact of the matter is that the greatest problem for the individual is not know-ing how to externalize their individuality. If you’re operating correctly it begins to fall into place. And basically what this guide is all about is to give you a sense of that potential within you and to see something that regardless of what line you are—1 to 6—that there is a very special capacity, tool, aspect that’s necessary for you in order to successfully externalize.

It’s like anything else that the passenger consciousness takes in. When the passenger understands the pattern, the pattern begins to emerge. It all begins with operating correctly because there is no other way. If you’re not operating according to your Strategy and Authority, you’re not going to be able to externalize the mutation, externalize the magic. You won’t be able to do that. You won’t be able to get that creativity out.

The whole dilemma for the individual is that despite the fact that the 10th gate says, “Look, the only thing that’s important is that I survive. The only thing that’s important is that I’m alive.” And of course, for the individual that is not even half the story. Yes, survival is obviously deeply important. But individuals are not here simply to survive, they are here to mutate. Without the mutation we do not have transformation. Without the mutation we have no evolution. Without the mutation we have no creative spark; it’s not there.

It’s not enough that you have all of these individuals walking around with their indi-vidual roles within themselves, but it’s their capacity to be able to externalize it; this is what makes the difference. It will also make it so much easier for the individual to be able to find its place within the community. Individuality is always the outsider. It’s born to be an outsider.

There is no other aspect in the bodygraph that demonstrates, for example, the level of deafness that individuality demonstrates. The 28/38, the 43/23, the 39/55, these are deaf channels. They’re deaf in the sense that they’re designed not to hear any-one trying to interfere with them, trying to impact them because they’re here to provide their unique mutation to the totality. This is the responsibility. You can see by the nature of our civilization and our cultures how important the creative spark is. We survive on it, we need it. It’s so important in our lives that we have access to the creative, mutative

spirit.

 
Ra Uru Hu